-
Ja arriba El Congrés de Personal Branding
Benvinguts al Personal Branding Lab Day 2015, més enllà d’un congrés de Marca Personal
Els que portem un temps en això del Personal Branding trobavem a faltar un esdeveniment comme il faut que agrupi a la flor i nata de la professió i obri les portes a l’experimentació entre professionals, empreses i estudiants. Recordo haver assistit amb el meu soci Jordi Collell a una jornada d’un dia que es va organitzar a Madrid el 2010 sobre marca personal, però encara que va ser un èxit d’organització i assistència, la veritat és que entre 10 ponents només va haver-hi un que parlés amb coneixement de causa de la gestió de marca personal: el sherpa, Andrés Pérez Ortega. Aquesta jornada va ser el germen que va provocar que mesos més tard naixés Soymimarca, així que personalment mai l’oblidaré. Però dit això, no va ser un congrés pròpiament dit, i la marca personal estava encara en fase embrionaria.
El 2011 a València vam aconseguim reunir a Andrés Pérez Ortega amb Pablo Adán i aquí es va gestar la idea d’un congrés sobre marca personal en sentit majúscul, ambiciós, teòric i pràctic, amb interacció d’assistents i repercussió internacional. Per diferents raons, i us asseguro que Pablo Adán no ha parat d’insistir, la idea s’anava ajornant fins a trobar el marc ideal per celebrar-ho. I el marc ja està aquí.
L’impuls definitiu a l’organització d’un esdeveniment com Déu mana ha estat l’aposta de les institucions, professionals i empreses pel personal branding. Ha estat una cocció lenta, però amb molt bons resultats.
Professionals
Durant aquest temps, entre 2010 i avui, han emergit grans professionals: A més d’Andrés Pérez Ortega, Neus Arqués i Oscar Del Santo, que ja parlaven d’això feia anys, tot un grup procedent de diferents disciplines va anar afegint valor a la marca personal: El propi Pablo Adán des del màrqueting, Xavi Roca des del management, Alfonso Alcántara des dels Recursos Humans, Arancha Ruiz des de la selecció de persones, Risto Mejide des de l’experiència pròpia i des de la creativitat, Jordi Collell des del coaching, Aléxia Herms des de la comunicació, Eva Collado Durán des del 2.0, Ruth Ríos des de comunicació, Alfredo Vela des de les TIC, Paula Fernández-Ochoa des dels despatxos d’advocats, Cristina Mulero des de Recursos Humans, María A. Sánchez des de la Imatge Personal, Natalia Gómez del Pozuelo des del seu rol d’escriptora, Cèlia Hil des de l’orientació laboral, Javier Zamora (doctorat inclòs) des de la marca personal esportiva, Jane del Tronco des del coaching, Carmen Santo des de la Publicitat, Francesc Segarra des de la psicologia, Enrique Rueda des de la visió humanista, Marta Grañó des de formació, Fabián González des de Colòmbia i el comerç internacional, Andrea Vilallonga des de la imatge personal, Helena Casas des de la imatge professional, Esmeralda Díaz-Aroca des de la ciència, un servidor des de la publicitat, i molts més que ben segur no recordo.
Institucions
Un gran impuls al personal branding ve de la mà de dues persones amb fe: José Ma Carbonell, degà de la Facultat Blanquerna Comunicació i Relacions Internacionals (Universitat Ramon Llull) i el meu soci Jordi Collell, que es van entossudir fa tres anys a crear el primer postgrau universitari en Personal Branding i ho van aconseguir. I van dues edicions. D’aquí s’han consolidat grans professionals com Fernando Ríos des de Veneçuela, Ilana Berenholc des de Brasil, Oianko Choperena des de Donostia, Ruben G. Castro des del disseny gràfic (per cert, el creador de la marca del Personal Branding Lab Day), Ricard Pons des de les vendes, Pau Samo des de les vendes i el TED, Silvia Ríos des de RRHH, Laura Cabezas des de la moda, Verónica Rivero Paredes des de Mèxic, Verónica Sánchez des de Colòmbia, Patricia Dalpra des de Brasil, Adriana Marins també des de Brasil i molt important, Anna Noguera, que ha estat una de les ànimes de l’organització del Personal Branding Lab Day #PBLabDay. I aquí em deixo als que acabaran aquesta temporada, que estaran tots en l’esdeveniment i espero que es facin notar.
Em consta que la UNED i altres centres formatius també estan fent molt per la marca personal, encara que potser no tinguin la consideració de serietat dels 35 crèdits ECTS de Blanquerna Comunicació i Relacions Internacionals. No puc obviar el curs d’estiu de marca personal de la UdL (Universitat de Lleida) que imparteix Xavi Roca, i tampoc la quantitat d’escoles de formació en màrqueting i lideratge que han apostat per aquesta disciplina.
Els talladors de diamants
A més de professionals “directes” i institucions, molts uns altres professionals i mitjans han contribuït a “polir el diamant” per evangelitzar i donar potència a un concepte que ha arribat per quedar-se: Entre els mitjans vull destacar a Puro Marketing, amb un Andrés Toledo que ha obert una gegantesca finestra de la marca personal, Expansión y Empleo, amb un Tino Fernández que ha cregut en això des del primer dia, però també amb Marketing Directo , El País, Forbes, La Vanguardia i molts uns altres que estan dedicant pàgines i reportatges a la marca personal. En editorial no podem oblidar l’esforç d’Alienta (Planeta) i Roger Domingo, que porta més de 10 títols publicats sobre el tema, entre ells dos imprescindibles de Neus Arqués i d’Andrés Pérez. I entre els professionals pulidors, el Personal Branding no s’entendria sense els grans experts en xarxes socials, relacions públiques, comunicació, creativitat, formació in-company, oratòria, imatge personal, protocol, TIC, startups, màrqueting experiencial, blogging: No em cabran els noms, però aquí trobem Celestino Martínez, Francesc Grau, Víctor Puig, Cristina Aced, Elena Tecchiati, Juan Merodio, Antonio Núñez, Enrique Dans, Virginio Gallardo, Andrés Ortega, Alicia Pomares, Pedro Rojas, María Redondo, Pau Hortal, Manel Macià, Ximo Salas, María Gómez del Pozuelo, Álex López, Pablo Alonso, Joan Clotet, Pedro de Vicente, Vilma Núñez, Yolanda Sáenz de Tejada, Ana Carmen Moruga, Víctor Candel, Isabel Iglesias, Cristina Díez, Olga Villacampa, Richard Walkfield, Lola Carrasco, José Castelló, Antonio Monerris, Branzai, Morillas, Summa, David Ruiz, Virginia Guisasola, Francisco Alcaide,…
Per descomptat, no deixaré d’esmentar al que va trobar el diamant, Tom Peters, ni a molts dels seus compatriotes que van ajudar a cimentar el que avui coneixem com el Personal Branding o gestió de marca personal: William Arruda, Dan Schawbel, Brenda Bence, Hubert Rampersad, Catherine Kaputa i, com no, el gran Alexander Osterwalder i el seu Business Model Canvas.
Empreses
Moltes empreses estan apostant forta pel personal branding i employeer branding, ja sigui en la seva comunicació externa / interna (Balay, Hasbro, Banc de Sabadell…) com en el capítol de formació de professionals, entre les quals moltes empreses de l’Ibex 35 estan dedicant un gran espai. Esment a part em mereix Infojobs de la mà de Jaume Gurt, que ha entès la necessitat de molts professionals de ser autèntics, rellevants i diferents. 12 milions d’inscrits no són cap broma, així que Infojobs té a les seves mans un gran potencial per aconseguir que els professionals guanyin en competitivitat.
Auditoria a on tindrà lloc el Personal Branding Lab Day
Quan, a on, com, qui
Fins a aquí he explicat el per què d’un esdeveniment així i els responsables que han donat ales al vol de la marca personal. Per saber qui són els ponents, els gestors de les taules rodones, els protagonistes dels tallers, el programa, els llocs… et convido a visitar el site de l’esdeveniment www.personalbrandinglabday.com, on també et podràs inscriure. Només avanço dos aspectes importants: 26 de juny (tot el dia) i 27 de juny (matí) a l’Auditori de Blanquerna Comunicació i Relacions Internacionals (Barcelona).
Un somni
El meu somni és que totes les persones esmentades aquí poguessin participar en el Personal Branding Lab Day, però necessitaríem un congrés d’una setmana almenys per donar cabuda a tant talent. Com diria Adolfo Suárez (DEP), “puc prometre i prometo” que en edicions posteriors corregirem absències. La qüestió era posar la primera pedra.
I la girafa? Què pinta una girafa en tot això?
Aquest és el “quizz” de l’esdeveniment. Et convido a contestar per què creus que els alumnes del postgrau de la passada temporada van plantejar una girafa com a imatge per a aquestes jornades.
Comparteixo
- Feu clic per enviar un enllaç per correu electrònic a un amic (S'obre en una nova finestra)
- Feu clic per compartir al Twitter (S'obre en una nova finestra)
- Fes clic per compartir al Linkedin (S'obre en una nova finestra)
- Feu clic per compartir al Facebook (S'obre en una nova finestra)
- Feu clic per compartir al Pinterest (S'obre en una nova finestra)
- Feu clic per compartir al Pocket (S'obre en una nova finestra)
- Feu clic per compartir al WhatsApp (S'obre en una nova finestra)
Relacionats
20 juny 2015 / grecolons / 0
Categories: Personal branding
Etiquetes: branding personal, Cita amb la marca personal, dia branding laboratori personal, Esdeveniment, girafa marca marca personal personal, URL Blanquerna
Personal Branding: Com convertir-se en “L’escollit”, detectar falsos gurús i esquivar la mort Jeff Koons, l’enfant terrible de l’art
Vols seguir el blog?

Tot deixa marca.
Ho reconec, a la sang porto ADN publicitari. Tot i que després de 25 anys en agències de publicitat em vaig adonar que la meva passió és el branding ... aplicat a les persones.
Des de 2005 sóc consultor estratègic de personal branding i des de 2010 ho sóc de Soymimarca, companyia de la qual sóc cofundador i consultor.
Gairebé tot el que sé de branding ho he après en agències com Tiempo BBDO, J. Walter Thompson, Bassat Ogilvy, Saatchi & Saatchi, Altraforma, TVLowCost i la meva Lateral Consulting.
Tinc l'honor de ser soci a Integra Personal BrandingMèxic