-
El camuflatge de l’ós polar ja no funciona
Fa uns dies vam poder veure un vídeo en que una jove militant socialista denunciava incoherències del seu partit en reclamar austeritat i transparència, i fer-ho des d’un hotel de luxe.
No sóc gaire conscient de si aquest vídeo s’ha emès també pels principals canals de televisió, però vull pensar que no. Les xarxes socials actuen com el gran portaveu de la premsa lliure, independent.
La discreció ja no existeixÉs curiós que fa poc temps els blocaires, tuitaires… érem considerats fonts de poca fiabilitat -en comparació amb la premsa tradicional- i que ara, en canvi, quan algú vol conèixer la veritat des de tots els punts de vista ha de recórrer a la xarxa. Als dirigents socialistes els hi va caure la cara de vergonya, però també els podia passar a dirigents d’altres partits. En època de vaques magres, qualsevol demostració de malbaratament és mal vista.Les converses a micro tancat transcendeixen, les intervencions de joves en actes de partit transcendeixen. No importa que aquesta noia tingués poc públic durant la seva intervenció: sempre hi ha una càmera o un micro recollint la informació.L’era de la hiperconnectivitat té aquests inconvenients pels que volen discreció: la discreció ja no existeix.Casos com el de Wikileaks o el de les escoltes de dubtosa legalitat a dirigents polítics posen de manifest que qualsevol cosa es pot saber. És qüestió de díes o mesos.Tots sobrevivim en un iceberg, i no hi ha altra forma d’amagar-se que submergint-se. Quan ets a intempèrie, sempre pots ser l’ós polar, amb un aparent camuflatge, però a on qui et vol trobar et troba. En aquesta era, més val adoptar el rol de pingüí, i saber moure’s bé dintre y fora de l’aigua.
Comparteixo
- Feu clic per enviar un enllaç per correu electrònic a un amic (S'obre en una nova finestra)
- Feu clic per compartir al Twitter (S'obre en una nova finestra)
- Fes clic per compartir al Linkedin (S'obre en una nova finestra)
- Feu clic per compartir al Facebook (S'obre en una nova finestra)
- Feu clic per compartir al Pinterest (S'obre en una nova finestra)
- Feu clic per compartir al Pocket (S'obre en una nova finestra)
- Feu clic per compartir al WhatsApp (S'obre en una nova finestra)
Relacionats
16 febr. 2013 / guillemrecolons / 0
Categories: Personal branding @ca
Etiquetes: Beatriz Talegón, camuflatge, discreció, escoltes a polítics, indiscreció, marca personal @ca, ós polar, Personal branding @ca, PSOE, socialistes, wikileaks @ca
Banc Sabadell, quan el producte no està a l’altura de les expectatives de la marca Neix el Club 1714, una iniciativa ciutadana per fer pedagogia positiva sobre Catalunya
Vols seguir el blog?

Tot deixa marca.
Ho reconec, a la sang porto ADN publicitari. Tot i que després de 25 anys en agències de publicitat em vaig adonar que la meva passió és el branding ... aplicat a les persones.
Des de 2005 sóc consultor estratègic de personal branding i des de 2010 ho sóc de Soymimarca, companyia de la qual sóc cofundador i consultor.
Gairebé tot el que sé de branding ho he après en agències com Tiempo BBDO, J. Walter Thompson, Bassat Ogilvy, Saatchi & Saatchi, Altraforma, TVLowCost i la meva Lateral Consulting.
Tinc l'honor de ser soci a Integra Personal BrandingMèxic