-
El cas de de la celebrity Martha Stewart i Apple
Si busques “Martha Stewart” a Google t’apareixeran més de 70 milions de resultats. Amb una fortuna valorada en més de 5.000 milions de dòlars, Stewart (72) és una empresària, autora i presentadora de televisió nord-americana que va formar un imperi amb el seu negoci d’estil de vida i cuina.
En 2004 va ser acusada d’obstrucció a la justícia, conspiració i fals testimoni per ús d’informació privilegiada. A Espanya no li hagués passat res, però als EUA va ser a la presó uns mesos i va sortir en 2005 per a recuperar el seu imperi mediàtic.
Té prop de 3 milions de seguidors a Twitter, el que la converteix en una influencer clau.
L’origen del conflicte
El passat 26 de setembre, Martha Stewart publica el següent tweet : “Se m’ha caigut l’iPad a terra i s’ha trencat el vidre a les cantonades , què faig ? Passa Apple a recollir i t’ho arregla ? ” .
El desenvolupament
Com tot propietari d’iPad sap , Apple no recull a domicili un equip per reparar – almenys que es contracti algun servei especial -i cal portar-lo a un centre autoritzat per efectuar la reparació ( la coneguda com Genius Bar en els Apple Stores ) .
En comprovar que Apple no respon, la Stewart es posa nerviosa i s’aprofita del seu estatus de famosa i milionària , així que sense pensar -s’ho dues vegades , i sense pensar massa en les conseqüències , llança un segon atac contra l’empresa de la poma: ” segueixo esperant que algú d’Apple es passi a recollir el meu iPad avariat . Sense resposta encara ” .
Empitjorant les coses
Stewart no va tenir sort . cap empleat d’Apple es va desplaçar a casa per reparar l’iPad . Així que , cabrejada , llança un tercer atac “Crec que tinc una bona idea de negoci m’escoltes , Apple ? Què tal reparar un producte en el dia com Amazon ? ” .
Trending topic
Evidentment , l’assumpte va passar a trending topic , un autèntic problema per a Apple causat pels capricis i voluntat indòmita d’una milionària amb un gran impacte en els mitjans.
Apple no reacciona
Apple s’havia equivocat en un primer moment en esperar que sense fer res la famosa s’oblidés l’assumpte. Però encara va ser pitjor l’error que va cometre després al contactar presumptament amb ella des del departament de premsa i demanar-li que deixés d’airejar els seus problemes amb l’iPad .
Quart atac
Amenaçada per Apple , va tornar a airejar el tema a través de Twitter ” no entenc per què la gent de premsa d’Apple s’enfada amb mi per twitejar el de l’iPad si em va regalar Steve Jobs ! ” .
Final de la història
Apple va optar per tornar a l’estratègia inicial de romandre a l’ombra i esperar que les aigües es calmin . I sembla que a poc a poc va ser així .
Una anàlisi
Famós no vol dir imbècil , però hi ha persones de gallet fàcil que no valoren les conseqüències de la seva excentricitat. Si la marca ” Martha Stewart ” ja va quedar tocada en 2004 pel seu ingrés a la presó , aquesta vegada , i sense saber-ho, ha iniciat els tràmits per tornar a enfonsar-la.
Els mortals podem fer els ulls grossos a certs capritxos dels divins , no ho nego . Però ens fastigueja que els poderosos esperin un “tot gratuït i ràpid” de les marques quan aquestes tenen les seves normes molt clares . M’alegro en l’ànima que Apple no cedís al xantatge de la Stewart , ja que als altres se’ns hagués quedat cara de tontos . Serveix de poc que dies més tard Martha Stewart va dir que tot això havia estat una broma . Que l’hi preguntin a Apple , la gràcia que els havia de fer la brometa .
Un precedent proper
Fa pocs dies vaig comentar des d’aquest blog un cas semblant a Espanya protagonitzat per Risto Mejide i el Canal + . La clau era la mateixa : aprofitar la fama per posar entre les cordes a una marca que no ha incomplert cap acord .
Benvolguts famosos i famoses. Abans de prémer el gallet , compteu fins a 10 , preneu una til i sortiu a fer una passejada . La vostra marca personal us ho agrairà .
Comparteixo
- Click to email a link to a friend (Opens in new window)
- Click to share on Twitter (Opens in new window)
- Click to share on LinkedIn (Opens in new window)
- Click to share on Facebook (Opens in new window)
- Click to share on Pinterest (Opens in new window)
- Click to share on Pocket (Opens in new window)
- Click to share on WhatsApp (Opens in new window)
Related
11 oct. 2013 / guillemrecolons / 0
Categories: Personal branding @ca
Etiquetes: famosos, marca personal @ca, Marta Stewart, reputació online
Via Catalana. Els titulars del 12S Com transformar empleats en ambaixadors de marca
Vols seguir el blog?

Tot deixa marca.
Ho reconec, a la sang porto ADN publicitari. Tot i que després de 25 anys en agències de publicitat em vaig adonar que la meva passió és el branding ... aplicat a les persones.
Des de 2005 sóc consultor estratègic de personal branding i des de 2010 ho sóc de Soymimarca, companyia de la qual sóc cofundador i consultor.
Gairebé tot el que sé de branding ho he après en agències com Tiempo BBDO, J. Walter Thompson, Bassat Ogilvy, Saatchi & Saatchi, Altraforma, TVLowCost i la meva Lateral Consulting.
Tinc l'honor de ser soci a Integra Personal BrandingMèxic