-
“Evita los puticlubs”, interessant missatge de Nadal
La setmana passada vaig veure aquest “oppis” al carrer Urgell de Barcelona. Imagino que hi hauran molts més com aquest, ja que les campanyes acostumen a incloure un mínim de 500 cartells en el cas de Barcelona.
Curiós, vaig pensar, un missatge curiós. Nadalenc?
El cas és que just quan m’ho estava mirant per 2a vegada (atònit), van passar per davant un pare i un nen d’uns 10 anys. El nen va preguntar al pare… Què és un puticlub?
Es veia venir. Jo també tinc una nena, i no em considero un defensor de la moral, però no m’agradaria que la meva filla es trobés aquest cartell. Sé que no existeix la censura, però com a publicitari defenc una certa idea de la ètica. El carrer és de tots, i això inclou els nens. No crec que qui hagi dissenyat aquesta campanya hagi pensat que la veurien nens. Però la culpa no és només del dissenyador, és compartida amb la marca distribuïdora de la pel·lícula, amb l’exclusivista que disposa dels espais al carrer i amb l’Ajuntament de Barcelona per permetre que el Nadal barceloní s’ompli de sang, zombis i puticlubs.
Per acabar de rematar-ho, la pel·lícula en qüestió anunciava la seva estrena el 25 de desembre. No som ningú. Per cert, el pare no va saber què respondre i va canviar de tema.
Comparteixo
- Feu clic per enviar un enllaç per correu electrònic a un amic (S'obre en una nova finestra)
- Feu clic per compartir al Twitter (S'obre en una nova finestra)
- Fes clic per compartir al Linkedin (S'obre en una nova finestra)
- Feu clic per compartir al Facebook (S'obre en una nova finestra)
- Feu clic per compartir al Pinterest (S'obre en una nova finestra)
- Feu clic per compartir al Pocket (S'obre en una nova finestra)
- Feu clic per compartir al WhatsApp (S'obre en una nova finestra)
Relacionats
29 des. 2009 / guillemrecolons / 0
Categories: Anuncis, Campanyes notories
Etiquetes: com a publicitari defenc una certa idea de la ètica, Evita los puticlubs, Què és un puticlub, Regla #21, sang, Zombieland, zombis i puticlubs
Publicitat i consciència Voluntariat: cercant la pau interior (1a part)
Vols seguir el blog?

Tot deixa marca.
Ho reconec, a la sang porto ADN publicitari. Tot i que després de 25 anys en agències de publicitat em vaig adonar que la meva passió és el branding ... aplicat a les persones.
Des de 2005 sóc consultor estratègic de personal branding i des de 2010 ho sóc de Soymimarca, companyia de la qual sóc cofundador i consultor.
Gairebé tot el que sé de branding ho he après en agències com Tiempo BBDO, J. Walter Thompson, Bassat Ogilvy, Saatchi & Saatchi, Altraforma, TVLowCost i la meva Lateral Consulting.
Tinc l'honor de ser soci a Integra Personal BrandingMèxic