-
Falta d’idees = atac a l’adversari
Així és la nova campanya del PSC per ajudar a assolir una abstenció més àmplia.
No tinc res contra el o els publicitaris que la ha creat, al contrari, enveja pura, és una bona peça, impactant i simple.
El problema està en el “briefing“, en l’encàrrec que el PSC va fer a la seva agència de publicitat.
És clar que no hi ha en aquest anunci cap proposta, cap idea constructiva que ens expliqui què es fa a Europa, qui presenta el PSC a Europa o la importància que té Europa per a la política catalana. A falta d’idees, el PSC torna a la seva estratègia de la por: jo no tinc res a dir, però no voteu els altres, que són molt dolents. En la tanca veiem Berlusconi, Bush, Aznar, inclús Chirac, retratats com si fossin criminals de guerra amb un subtil eslògan “ells també volien canviar el món”. Els hi ha faltat posar la foto de Hitler, Mussolini o Stalin -ja posats-.
En poques paraules, polítics actuals (algun ja retirat) que ha defensat idees lliberals són els nous enemics de la pàtria del PSC. Un cop més, la por del “si tu no vas ells venen” torna a ser la bandera de la política no constructiva.
Per últim, si és una campanya del PSC és de suposar que una referència als catalans o a Catalunya seria important: en absolut, els socialistes “passen” de Catalunya, els hi molesta fer-ne referència.
Comparteixo
- Click to email a link to a friend (Opens in new window)
- Click to share on Twitter (Opens in new window)
- Click to share on LinkedIn (Opens in new window)
- Click to share on Facebook (Opens in new window)
- Click to share on Pinterest (Opens in new window)
- Click to share on Pocket (Opens in new window)
- Click to share on WhatsApp (Opens in new window)
Related
17 maig 2009 / guillemrecolons / 7
Categories: Política
Etiquetes: atac a l'adversari, Aznar, Berlusconi, briefing, Bush, Chirac, Chrirac, contra les idees lliberals, ells també volen canviar el món, estratègia de la por, falta d'idees, foment de l'abstenció, Hitler, Mussolini, nova campanya del PSC, passen de Catalunya, Stalin
Un spot realment ben parit ICV: Poques paraules, molts missatges
7 thoughts on “Falta d’idees = atac a l’adversari”
Leave a Reply Cancel reply
Vols seguir el blog?

Tot deixa marca.
Ho reconec, a la sang porto ADN publicitari. Tot i que després de 25 anys en agències de publicitat em vaig adonar que la meva passió és el branding ... aplicat a les persones.
Des de 2005 sóc consultor estratègic de personal branding i des de 2010 ho sóc de Soymimarca, companyia de la qual sóc cofundador i consultor.
Gairebé tot el que sé de branding ho he après en agències com Tiempo BBDO, J. Walter Thompson, Bassat Ogilvy, Saatchi & Saatchi, Altraforma, TVLowCost i la meva Lateral Consulting.
Tinc l'honor de ser soci a Integra Personal BrandingMèxic
Totalmente de acuerdo Guille.
además, desde mi punto de vista, el titular “ells tambe volen cambiar el mon” destila un cinismo brutal.
Ahora va a resultar que ser de izquierdas es no querer cambiar el mundo por que en españa gobierna Zapatero.
Y con respecto a la obvia zafiedad del no-argumento que supone el “cuidado que vienen los malos” (aunque diera buenos resultados anteriormente), totalmente de acuerdo contigo: pobreza de ideas, desmobilizador, …
La política es arrossegar gent al darrera d’un projecte. Fent això, el PSC i aquest cartell electoral no té cap competència per part dels altres partits polítics.
Podria estar d’acord amb tu Rubén quan dius que la política és arrossegar gent al darrera d’un projecte. El problema és que amb aquest anunci jo no veig cap projecte. Només ensumo odi, por. Dimonitzar persones que han estat escollides per sufragi no és una via.
Jo crec que sí hi ha un projecte. Evidentment, no és un projecte maximalista perque la responsabilitat de governar ho impideix. Ara bé, és cert que al electoral d’esquerres el cartell el fa por però no diu res dolent sobre ells ni el fa por a les persones que ells recolzen. Només diu, si no som nosaltes serán ells. Hi ha molta gent que recolza el canvi cap a posicions més ultraliberals encapçalades per aquests personatges. Això fa el cartell, posa negre sobre blanc. Com cartell em sembla gairabé perfecte.
PD:Perdoneu els errors.. estic aprenent català!
Rubén, seria massa fàcil contestar aquesta campanya en el mateix llenguatge: “Si tu no vas, ells es queden”. També fa por, també discrimina i selecciona, però no té cap proposta constructiva.
Totalment d’acord. Tot plegat resulta molt cínic… però els funciona…
muy de acuerdo con tu opinión.