-
La teva marca personal és el que diuen de tu quan vas al servei
Post publicat el desembre 2013 al blog SMTrainers que dirigeix en Pau Samo
Si et bellugues pel món del marketing, les xarxes socials i els continguts de valor que podem trobar en els grans referents del mercat, és del tot impossible no topar frontalment amb en Pau Samo. Així va ser, que ja fa de temps que ens seguim l’un a l’altre i que –casualitats de la vida- ens vam trobar live a les terres de l’Ebre el passat setembre.
No fa massa, en Pau va comentar-me que l’interessa molt el Personal Branding, i tant és així que vol oferir consultoria de marca personal a SMtrainers. Lluny de molestar-me, celebro la notícia de que algú tan punyeterament perfeccionista com en Pau entri a aquest món amb les cartes destapades.
El personal branding està arrelant, però el cert és que es necessita disposar encara d’un pool de professionals de qualitat per poder donar servei a tantes empreses i professionals que podrien beneficiar-se molt directament de les estratègies de branding personal i corporatiu.
Però per deixar ben clar què és això del personal branding i de què carai serveix, us faig a mans unes definicions –molt personals- que poden ajudar:
- Marca personal: Equivalent a “Personal Brand”. És la empremta que deixes als altres. Seguint el títol de l’article “el que diuen de tu quan vas al servei”.
- Personal Branding (tambè Branding Personal): És el procés que inicia un professional, de forma independent o en l’àmbit de la empresa, per gestionar la seva marca i aconseguir uns objectius determinats en un temps determinat.
- Personal Branding a la empresa: Acostuma a tractar-se de programes de consultoria o formació anomenats d’ambaixadors de marca, que s’ocupen d’aliniar elements estratègics personals amb corporatius per tal d’arribar amb més eficàcia als mercats.
Cal entendre la vessant absolutament estratègica del personal branding, i aquesta ve avalada per un mètode que acostuma a incloure tres parts:
- Autoconeixement, indispensable per conèixer els potencials i límits de cadascun
- Estratègia personal, amb un procés similar a la estratègia empresarial
- Visibilitat, la punta del iceberg, la comunicació al servei del missatge
Comparteixo
- Click to email a link to a friend (Opens in new window)
- Click to share on Twitter (Opens in new window)
- Click to share on LinkedIn (Opens in new window)
- Click to share on Facebook (Opens in new window)
- Click to share on Pinterest (Opens in new window)
- Click to share on Pocket (Opens in new window)
- Click to share on WhatsApp (Opens in new window)
Related
4 gen. 2014 / guillemrecolons / 0
Categories: Personal branding @ca
Etiquetes: marca personal @ca, Pau Samo, SMTrainers
Empresaris del Cava: menys lamentacions i més proactivitat Les persones són úniques, exclusives, diferents i rellevants
Vols seguir el blog?

Tot deixa marca.
Ho reconec, a la sang porto ADN publicitari. Tot i que després de 25 anys en agències de publicitat em vaig adonar que la meva passió és el branding ... aplicat a les persones.
Des de 2005 sóc consultor estratègic de personal branding i des de 2010 ho sóc de Soymimarca, companyia de la qual sóc cofundador i consultor.
Gairebé tot el que sé de branding ho he après en agències com Tiempo BBDO, J. Walter Thompson, Bassat Ogilvy, Saatchi & Saatchi, Altraforma, TVLowCost i la meva Lateral Consulting.
Tinc l'honor de ser soci a Integra Personal BrandingMèxic