-
Les persones són úniques, exclusives, diferents i rellevants
Us acompanyo article del periodista Gabriel Fernández publicat al Diari d’Andorra el passat desembre
“Si no et troben al ‘doctor’ Google no et contractaran”
Entrevista a Guillem Recolons, especialista en Personal Branding
Quan la marca ets tu mateix. 51 anys, casat i pare d’una filla de 13 anys. Publicitari durant molts anys, ara ajuda les persones a explotar al màxim les seves capacitats a través del ‘personal branding’.
No és una mica impersonal això de considerar una persona com una marca?
Marca = valor. Les persones són úniques, exclusives, diferents i rellevants. Nosaltres ens dediquem a potenciar-ho. A mi em faria mal que em consideressin un producte, això sí que sona a estar empaquetat. Però una marca és una proposta de valor.Sap què passa, que per aquí a dalt som una mica rústics i això no sé si ho acabem d’enganxar del tot.
A Andorra queda feina per fer, algunes coses està costant que entrin del tot. Hi ha molt poca gent a Linkedin, per exemple. En els temps que corren, qui no comunica no existeix. A Andorra estem treballant amb unes 60 persones a través de la consultoria Cerqueda Recursos Humans.Li dic que som rústics perquè potser algun dia algú li diu que això del ‘personal branding’ està molt bé però que la gent ja ha tirat endavant tota la vida sense això.
Hi ha hagut un canvi molt important a la societat de 10 anys cap aquí, amb la democratització de la comunicació. Tothom fa una mica de periodista i els mercats són grans converses. Si estàs fora de la conversa estàs fora del mercat.No el segueixo.
Les persones utilitzen molt la xarxa, el doctor Google, per obtenir informació. Si volen comprar alguna cosa trobaran més informació a la xarxa que la que pugui donar un venedor. Aquesta és la conversa. I si no et troben potser pensen malament i no els agrada. I si ets un advocat, per exemple, no et contractaran.Em diu que fora dels pacients del ‘doctor’ Google no hi ha ni prestigi ni reputació?
I tant que n’hi ha, però cada cop s’està repartint més.A tot això els lectors no deuen acabar de saber com es reforça la marca d’una persona.
El primer que li preguntaríem a algú és: “Vostè on vol estar d’aquí a 10 anys?”I si li contesto que no en tinc ni la més remota idea?
Això ens passa sovint. El que fem aleshores és dibuixar diferents escenaris i treballar amb l’ambició, la visió o l’estratègia.Entén que tot i el creixement d’aquestes pràctiques, per a alguns soni encara una mica abstracte?
Hi ha molt fals consultor 2.0 i la gent té molta confusió. Amb qui més treballem nosaltres és amb directius d’empresa i toquem molt l’autoconeixement.Qui és la persona del món amb la marca més potent?
Justin Bieber. Té més influència que l’Obama, és brutal.I aquestes bestieses que fa són per mantenir la marca?
En part pot ser buscat. Aquí tenim el Risto Mejide que si el coneixes és un xicot molt maco i fins i tot tímid, però que viu del posicionament polèmic que s’ha fet. Fa un rol i li dóna resultat.Comparteixo
- Feu clic per enviar un enllaç per correu electrònic a un amic (S'obre en una nova finestra)
- Feu clic per compartir al Twitter (S'obre en una nova finestra)
- Fes clic per compartir al Linkedin (S'obre en una nova finestra)
- Feu clic per compartir al Facebook (S'obre en una nova finestra)
- Feu clic per compartir al Pinterest (S'obre en una nova finestra)
- Feu clic per compartir al Pocket (S'obre en una nova finestra)
- Feu clic per compartir al WhatsApp (S'obre en una nova finestra)
Relacionats
11 gen. 2014 / guillemrecolons / 0
Categories: Personal branding @ca
Etiquetes: Diari d'Andorra, diferenciació, Doctor Google @ca, Gabriel Fernández, marca @ca, Personal branding @ca, persones
La teva marca personal és el que diuen de tu quan vas al servei La gran notícia d’enguany ha arribat: gràcies Joan Massagué
Vols seguir el blog?

Tot deixa marca.
Ho reconec, a la sang porto ADN publicitari. Tot i que després de 25 anys en agències de publicitat em vaig adonar que la meva passió és el branding ... aplicat a les persones.
Des de 2005 sóc consultor estratègic de personal branding i des de 2010 ho sóc de Soymimarca, companyia de la qual sóc cofundador i consultor.
Gairebé tot el que sé de branding ho he après en agències com Tiempo BBDO, J. Walter Thompson, Bassat Ogilvy, Saatchi & Saatchi, Altraforma, TVLowCost i la meva Lateral Consulting.
Tinc l'honor de ser soci a Integra Personal BrandingMèxic