-
Com podem potenciar la nostra marca personal a Linkedin
La nostra marca personal a Linkedin pot respondre a un patró estandarditzat. O també podem aprofitar aquesta plataforma per mostrar de forma clara nostra proposta de valor, i també el com som, no només qui som i què fem.
Com diu el consultor José Manuel Casado, “o em distingeixo o m’extingeixo“, i aquest principi val també per Linkedin. Tenir un perfil replet de paraules “gastades” i de càrrecs, galons i petulàncies ens porta al postureig i a la indiferenciació. No fa molt vaig publicar una llista de les paraules més utilitzades en aquesta xarxa, potser això ens ajudi a buscar alternatives.
De quina manera podem potenciar la nostra marca personal a Linkedin?
El títol professional
No li donem suficient importància al títol professional, el que ens defineix a primera vista i està just sota el nostre nom.
Els errors comuns aquí són:
- La síndrome “targeta de visita”: redactar el nostre titular professional sobre la base del nostre càrrec i empresa. Si poses “director de vendes a l’empresa xxxx” està molt bé, però no creus que aquesta informació ja apareix més a baix en l’apartat “experiència”? Amb això expliques la teva posició, però no la teva proposta de valor. A més, directors de vendes hi ha a palades.
- El que es dedica a “en cerca activa de feina”: quina proposta de valor! Veuràs, si busco a algú que pugui potenciar nous canals de venda per a una empresa no et podré trobar, així que millor deixa això per a l’extracte.
- El que únicament parla del seu grau o llicenciatura: “Llic. en periodisme”. Com nassos et distingiràs d’altres 50.000 que també ho són? La brevetat és acceptada, però sempre que sigui rellevant. El Sr. Richard Branson es pot permetre un parc “Founder at Virgin Group”, tu no.
El titular professional pot ser un resum de la nostra proposta de valor. Exemples:
- Sarah Harmond: Chief Motivator @ LinkedIn Iberia, transforming the way companies Hire, Market, Sell & Grow. Aquí Sarah utilitza un dels seus rols (veure business model canvas), el de motivadora, en comptes d’utilitzar el seu càrrec (activitat) de CEO. Tot seguit, Harmond afegeix la seva proposta de valor: transformar la forma en què les empreses contracten, comuniquen, venen i creixen.
- Joan Clout-Kruse: Writing Made Easy. Lo bo, si breu… Directa, clara i diàfana. Així es mostra la sra. Clout-Kruse amb una proposta de valor brillant. Facilitar l’escriptura.
- Andrés Ortega. Creating the Future of Work through innovation in Talent Management and Human Resources. La proposta de valor no només hi és, sinó que es projecta en una llavor per al futur. Em sembla brillant. Creant el futur del treball a través de la innovació en la gestió del talent i recursos humans.
L’extracte
L’extracte o resum és un apartat cada vegada més visitat per persones que volen saber una mica més de nosaltres que el nostre historial professional o la nostra formació. Suposa una autèntica oportunitat d’explicar com som i de desenvolupar la nostra proposta de valor i el que l’avala.
Si som capaços de desenvolupar un elevator pitch, aquesta és una ocasió d’or per plasmar-ho en format menys agressiu però igual d’efectiu. Acostumo a recomanar tres seccions en un extracte:
Àrea de rellevància. Què ofereixo?
Espai per a la descripció de la proposta de valor, un text que ha de deixar clar què sortirà guanyant aquella empresa o persona que ens contracti per al seu projecte.
Àrea de seguretat. Què m’avala?
Espai per descriure en síntesi l’experiència, els assoliments i formació que permeten desenvolupar les competències de l’apartat “què ofereixo”.
Àrea d’elecció. On és la diferència?
Espai important que justifica l’elecció cap a la nostra proposta. Pot ser un recurs (idiomes, premis), una afició que sintonitzi amb els valors de l’empresa, el domini d’eines tecnològiques o de l’entorn d’internet, el coneixement exhaustiu del mercat (recerca…), i sobretot, les competències “soft” , les relacionades amb la comunicació i l’empatiaExemples de bon extracte
- Guillermo Matía, coach sistèmic: Aquí el pots trobar.
- Carmen Rodrigo de Larrucea, advocada / metgessa. Aquí tens el seu extracte.
- Joan Clotet, gestor d’innovació en el talent: Aquítens el seu extracte.
Altres espais per potenciar la teva marca personal a Linkedin
Una marca personal és el que diuen els altres de tu, així que l’àrea de skills és una plataforma perfecta per deixar que els altres validin les teves habilitats principals.
Aquí el consell és ser generós, podem arribar fins a 65 skills, i la clau és que els col·loquis (es pot fer) en l’ordre que millor respongui a la teva proposta de valor actual.
Recordem que únicament poden validar-nos els nostres contactes directes, i també que possiblement ho faran per la qualitat del que compartim, no per la nostra cara bonica, així que ja saps: crea valor a Linkedin i el teu valor de marca es potenciarà.
Bona setmana!
Imatge: Flickr CC
Post publicat en origen al blog Soymimarca
Comparteixo
- Click to email a link to a friend (Opens in new window)
- Click to share on Twitter (Opens in new window)
- Click to share on LinkedIn (Opens in new window)
- Click to share on Facebook (Opens in new window)
- Click to share on Pinterest (Opens in new window)
- Click to share on Pocket (Opens in new window)
- Click to share on WhatsApp (Opens in new window)
Related
18 des. 2016 / grecolons / 0
Categories: Personal branding @ca, Recomanacions
Etiquetes: importància extracte linkedin, marca personal en Linkedin, marca personal linkedin, proposta de valor, titular professional linkedin
L’home que sabia estimar L’auge de l’empleat social en l’empresa
Vols seguir el blog?

Tot deixa marca.
Ho reconec, a la sang porto ADN publicitari. Tot i que després de 25 anys en agències de publicitat em vaig adonar que la meva passió és el branding ... aplicat a les persones.
Des de 2005 sóc consultor estratègic de personal branding i des de 2010 ho sóc de Soymimarca, companyia de la qual sóc cofundador i consultor.
Gairebé tot el que sé de branding ho he après en agències com Tiempo BBDO, J. Walter Thompson, Bassat Ogilvy, Saatchi & Saatchi, Altraforma, TVLowCost i la meva Lateral Consulting.
Tinc l'honor de ser soci a Integra Personal BrandingMèxic