-
Neix el Club 1714, una iniciativa ciutadana per fer pedagogia positiva sobre Catalunya
Després de nou mesos de gestació, divendres passat va néixer el Club 1714, la iniciativa impulsada pel Bru Recolons Argenter -el meu germà by-the-way- per fer pedagogia positiva sobre Catalunya des de la societat civil.
L’acte de presentació va ser d’aquests que agraden al Bru: amb llum i taquígrafs. L’entorn no podía ser millor, el Museu d’Història de Catalunya, amb un moderador de luxe, Xavier Solà (La nit dels ignorants), periodista, que va fer una taula rodona amb Josep Maria Puigjaner, escriptor i periodista, que va donar la visió històrica i la oportunitat de l’esdeveniment; amb Jordi Martí i Galvis, regidor de l’Ajuntament de Barcelona, que va defensar la unió inseparable de Catalunya amb la seva capital, Barcelona; amb Bru Recolons, el promotor de la idea y amb mi mateix, que vaig parlar de la marca Catalunya.Definició del Club 1714
Club1714 es una organització dedicada a divulgar la marca Catalunya i els seus valors arreu del mon mitjançant diverses plataformes.
- WEB / BLOG és el fòrum que suporta la botiga virtual i serà l’espai de comunicació i enriquiment dels contlinguts.
- BOTIGA: La botiga virtual comercialitza els productes i serveis de “Club1714? dissenyats per divulgar els valors, la història, iconografia, entitats i organismes que reforcin l’objectiu de difondre la marca Catalunya.
- CLUB prohoms1714: Associació formada per un consell de “prohoms” format per experts en màrqueting, promotors de la cultura, responsables de empreses exportadores i responsables d’organitzacions o persones que dediquen la seva vida d’una o altra forma a la promoció de la marca Catalunya al mon.
Oportunitat històrica
Puigjaner va agrair que es produeixin iniciatives com aquesta, que sumades a les moltes altres, són la empenta que necessita Catalunya per assolir la seva llibertat. Ho va dir emocionat, emprenyat, però sobretot il·lusionat. “Si no ho fem ara no farem mai”, van ser les seves paraules. A la pregunta de Solà de si Catalunya ho tindria més fàcil si assolís la independència, Puigjaner no va dubtar que aquesta és una condició necessària i urgent.
Barcelona i Catalunya, de la mà
Jordi Martí va recordar que l’antiga rivalitat de Barcelona i Catalunya s’ha convertit en un projecte conjunt, en que Barcelona s’ha de reivindicar com la capital de Catalunya al món. Tot i el profund desconeixement que es detecta sobre Catalunya a l’extranger (veure estudi ESADE), és evident que un escenari d’estat propi col·locaria Catalunya als llibres de text de tot el món.
La marca Catalunya
La meva modesta aportació sobre la marca va remarcar tres necessitats:
- Coherència: No podem obrir ambaixades a l’extranxer i al mateix temps vendre barrets mexicans a les Rambles. Alguna cosa no rutlla. Potser caldrà intervenir les botigues de souvenirs abans de fer res més.
- Emocionalitat. El discurs de Pau Casals a les Nacions Unides roman perquè emociona. No parla de xifres fredes, parla de filosofia, d’idiosincràsia, del ser i del saber. Les marques que comuniquen eficaçment fan el mateix que els perfums bons: arriben a l’ànima. 1714 no és un nombre, és un relat farcit de vida, és esperit de resistència, d’esforç, de ganes de viure.
- Valor. El valor de la marca Catalunya és el de la seva història, però sobretot el de la seva gent. Potser hauriem de parlar més dels catalans i menys de Catalunya. Els catalans representen els valors del compromís, del rigor, la excel·lència, la innovació, la creativitat, la iniciativa, el teixit associatiu… Catalunya no podrà competir mai amb Barcelona. Barcelona és un ens local, concret, físic. Catalunya, en canvi, és un conjunt de valors representats pels catalans.
Ja no cal cridar què som. Jo vull aliniar-me amb Martí i Pol i cridar “… cridem QUI som, i que tothom ho escolti…“.
Concluint, em plau donar la benvinguda a una iniciativa nascuda des de la societat civil, des d’en Bru, el que ja va crear la marca “1714, made in Catalonia” al llunyà 1992.
Comparteixo
- Feu clic per enviar un enllaç per correu electrònic a un amic (S'obre en una nova finestra)
- Feu clic per compartir al Twitter (S'obre en una nova finestra)
- Fes clic per compartir al Linkedin (S'obre en una nova finestra)
- Feu clic per compartir al Facebook (S'obre en una nova finestra)
- Feu clic per compartir al Pinterest (S'obre en una nova finestra)
- Feu clic per compartir al Pocket (S'obre en una nova finestra)
- Feu clic per compartir al WhatsApp (S'obre en una nova finestra)
Relacionats
17 març 2013 / guillemrecolons / 0
Categories: Personal branding @ca
Etiquetes: Bru Recolons, Catalunya @ca, Club 1714, Guillem Recolons @ca, Jordi Martí, Josep M Puigjaner, marca Catalunya, Museu d'Història de Catalunya, prohoms, Xavier Solà
El camuflatge de l’ós polar ja no funciona Tenim l’estigma “victus”?
Vols seguir el blog?

Tot deixa marca.
Ho reconec, a la sang porto ADN publicitari. Tot i que després de 25 anys en agències de publicitat em vaig adonar que la meva passió és el branding ... aplicat a les persones.
Des de 2005 sóc consultor estratègic de personal branding i des de 2010 ho sóc de Soymimarca, companyia de la qual sóc cofundador i consultor.
Gairebé tot el que sé de branding ho he après en agències com Tiempo BBDO, J. Walter Thompson, Bassat Ogilvy, Saatchi & Saatchi, Altraforma, TVLowCost i la meva Lateral Consulting.
Tinc l'honor de ser soci a Integra Personal BrandingMèxic