Personal Branding
L’impacte de la web 2.0 en el Personal Branding
Abans que la Web 2.0 canviés el nostre món, no era fàcil destacar amb prou força. No existíen els blogs, ni Twitter ni les xarxes com LinkedIn, així que la única alternativa era anunciar-se en la premsa local o econòmica. Potser amb un xic de sort, un podia organitzar una trobada professional i arribar a 40 persones a l’hora.
La Web 2.0 amplifica la forma en que movem per la xarxa, les primeres impresions i la visibilitat personal i la auto-promoció. El personal branding utilitza aquesta valuosa eina no només per promocionar-nos, sinó també perquè el nostre nom s’asociï automàticament a un concepte o rutina.
Però compte! El món online és només un mitjà. Abans d’utilitzar-lo hem de tenir ben clar qui som, què volem, a qui ens adrecem, com…
I.. Qué és el Personal Branding?
En síntesi es la manera com ens veuen els altres.
Un cop hem definit un objectiu, prepararem el nostre propi plan de marketing. Després, l’haurem de donar a conéixer, posar-lo en xarxa i preparar la nostra presentació offline. En acabat, necessitarem administrar i mantenir aquesta presència, aquesta marca.
Per a qui està pensat el Personal Branding
- Si treballes a una empresa: En aquest cas, el personal branding actua com palanca de llançament per moure posicions en la jerarquia de la companyia, i per ser reconegut com a líder. En el caso de haver-te quedado subtadament sense feina, el personal branding t’ajuda a posicionar-te per optar a un nou lloc de treball..
- Si ets emprenedor: Per a una empresa que encara no és prou coneguda, el personal branding del emprenedor és clau per conseguir capital, por exemple.
- Si ets consultor: Els consultors són òbviament el centre del personal branding, ja que la seva empresa són ells mateixos. Sovint el personal branding els ajuda a posicionar-se en la seva especialitat per tal de generar valor vers sí mateixos.
- Si ets estudiant universitari: Al acabar la carrera, a l’estudiant l’interesa iniciar un negoci o conseguir un treball en una empresa. Es troben amb una forta competència per fer-ho, i per aquest motiu necessiten posicionar-se millor que els seus companys. Això significa liderar grups de treball en la universidad, reunir al màxim nombre de personas possible, crear grups en xarxa i, en definitiva, construir la seva pròpia marca.
La meva relació amb el personal branding
Des de 2006, he treballat en personal branding per a candidats polítics, artistes, emprenedors i consultors. En els casos en que ha estat necessari, He compartir projectes amb consultors especialistes en Coaching per tal de definir amb millor precisió els perfils i objectius d’algunes persones.
Comparteixo
- Feu clic per enviar un enllaç per correu electrònic a un amic (S'obre en una nova finestra)
- Feu clic per compartir al Twitter (S'obre en una nova finestra)
- Fes clic per compartir al Linkedin (S'obre en una nova finestra)
- Feu clic per compartir al Facebook (S'obre en una nova finestra)
- Feu clic per compartir al Pinterest (S'obre en una nova finestra)
- Feu clic per compartir al Pocket (S'obre en una nova finestra)
- Feu clic per compartir al WhatsApp (S'obre en una nova finestra)
Vols seguir el blog?

Tot deixa marca.
Ho reconec, a la sang porto ADN publicitari. Tot i que després de 25 anys en agències de publicitat em vaig adonar que la meva passió és el branding ... aplicat a les persones.
Des de 2005 sóc consultor estratègic de personal branding i des de 2010 ho sóc de Soymimarca, companyia de la qual sóc cofundador i consultor.
Gairebé tot el que sé de branding ho he après en agències com Tiempo BBDO, J. Walter Thompson, Bassat Ogilvy, Saatchi & Saatchi, Altraforma, TVLowCost i la meva Lateral Consulting.
Tinc l'honor de ser soci a Integra Personal BrandingMèxic