Reptes del personal branding de empresa
1 . Nova configuració de l’organització:
Les noves tendències organitzatives tendeixen a que les empreses treballin per projectes o en xarxa . En aquest marc els treballadors deixen de ser mers executants situats en una estructura jeràrquica per tenir un paper de ” emprenedors” de manera que la identitat estereotipada i l’aparença única deixen lloc a una reconstrucció lliure de l’entorn . Conservant la identitat individual es desenvolupen sinergies que promouen una interdependència saludable .
El personal branding i la visibilitat individual que se’n desprèn poden contribuir a la posada en marxa de projectes i espais virtuals de col · laboració així com a la construcció del coneixement .
2 . Imatge personal i imatge corporativa :
De la mateixa manera que la imatge de l’empresa influeix en la imatge personal , la imatge d’un individu pot tenir un impacte sobre la imatge de l’empresa.
Una imatge forta i positiva d’un individu , per carisma , beneficia al final la imatge de l’empresa.
3 . Coherència personal :
Amb un programa de personal branding l’empresa afavoreix la coherència personal dels seus empleats i disposa als treballadors més d’acord amb les seves missions personals i els confereix més confiança en el desenvolupament de les seves funcions .
4 . Nova concepció del treball :
Trenca amb l’antic paradigma del treball que és proporcionar el suport . El personal branding reforça la nova tendència :
- Recerca de sentit o activitats en concordança amb les passions .
- Cerca de reconeixement
- Desig de desenvolupament personal
- Necessitat d’interdependència
- Voler ser ” un mateix” en el lloc de treball
5 . Motivació :
Un dels reptes de les empreses és poder conciliar els seus reptes amb els projectes personals dels seus membres . Els professionals no s’impliquen realment si els projectes no tenen sentit per a ells .
Desgraciadament els individus coneixen millor els objectius de l’empresa que els seus objectius personals , no estan acostumats a deixar aflorar ia acceptar les seves emocions i motivacions profundes .
Ajudar que els treballadors es coneguin més i millor i que per aquest fet tinguin una visió més clara del seu futur i del que volen , constitueix una forta palanca de motivació .
6 . Treure millor partit de l’experiència :
Si gràcies al personal branding el treballador pot orientar cap al tipus de missions que es corresponen millor amb la seva evolució i característiques personals l’empresa es beneficia d’un nivell d’acompliment superior .
7 . Gestió de les competències :
El personal branding permet a l’empresa perfilar de manera més precisa les contractacions que en un entorn clàssic de contractació .
Així mateix permet descobrir competències en els treballadors que abans haguessin quedat amagades .
Algunes empreses com Microsoft , Procter & Gamble , British Telecom , JP Morgan han integrat el concepte de Personal branding en el seu programa de desenvolupament de talent . Aquestes empreses consideren que la millor estratègia és demanar que els seus treballadors donin el millor de si i no el màxim .
8 . Recursos Humans = Gestors de Marques Personals :
Entrem en una època en què es necessiten professionals multifunció capaços de canviar d’entorns , equips i tasques al ritme de les canviants condicions de treball i la relació empresa / treballador ja no es basa només en la fidelitat sinó en la capacitat mútua d’encaix a curt termini . Es preveu una tendència en la qual els individus seran la seva pròpia empresa unipersonal .
La capacitat dels RRHH de gestionar les marques individuals i contribuir a la seva evolució d’acord amb les necessitats de l’empresa marcarà el nou rumb .9 . Enriquiment de les funcions : Desenvolupar una marca personal dins l’empresa permet que el treballador pugui proposar en qualsevol moment de la seva carrera una oferta de serveis que vagin més enllà de la seva descripció de funcions proporcionant un benefici mutu .
10 . Networking :
Contribuint al desenvolupament del personal branding l’empresa referma els contactes dels seus col · laboradors amb l’exterior que redunden en benefici mutu . Moltes vegades es contracta un professional més que pels seus coneixements per la seva xarxa de contactes .
El mateix és aplicable a les xarxes socials de l’entorn 2.0 .
11 . Competències del personal branding al servei de l’empresa:
Una persona que desenvolupa la seva marca personal desplega un conjunt de competències que són d’ eminent interès i utilitat per a l’empresa :
- Esperit d’empresa
- Sentit d’iniciativa
- Creació i recerca d’oportunitats
- creativitat pràctica
- Audàcia i originalitat
- Capacitat de comunicació i màrqueting
- Convicció personal i força de persuasió
- Desenvolupament d’una personalitat forta
- Capacitat per desenvolupar una estratègia
- Visió clara dels seus objectius professionals
- Equilibri de competències i coneixements
- Desenvolupament constant i òptim en el seu domini professional
- Passió pel seu treball
- Desenvolupament d’una xarxa de contactes
- Anticipació per les novetats i canvis de l’entorn
- Adaptació al canvi
- Capacitat per construir els seus propis referents
- Aptitud per manejar la incertesa
12 . Riscos :
Una lectura conservadora pot convertir tots o molts dels punts anteriors en riscos per a la companyia : Escassa confidencialitat , dispersió de la mà d’obra ….
Comparteixo
- Feu clic per enviar un enllaç per correu electrònic a un amic (S'obre en una nova finestra)
- Feu clic per compartir al Twitter (S'obre en una nova finestra)
- Fes clic per compartir al Linkedin (S'obre en una nova finestra)
- Feu clic per compartir al Facebook (S'obre en una nova finestra)
- Feu clic per compartir al Pinterest (S'obre en una nova finestra)
- Feu clic per compartir al Pocket (S'obre en una nova finestra)
- Feu clic per compartir al WhatsApp (S'obre en una nova finestra)
Vols seguir el blog?

Tot deixa marca.
Ho reconec, a la sang porto ADN publicitari. Tot i que després de 25 anys en agències de publicitat em vaig adonar que la meva passió és el branding ... aplicat a les persones.
Des de 2005 sóc consultor estratègic de personal branding i des de 2010 ho sóc de Soymimarca, companyia de la qual sóc cofundador i consultor.
Gairebé tot el que sé de branding ho he après en agències com Tiempo BBDO, J. Walter Thompson, Bassat Ogilvy, Saatchi & Saatchi, Altraforma, TVLowCost i la meva Lateral Consulting.
Tinc l'honor de ser soci a Integra Personal BrandingMèxic