-
Personal Branding FAQ 20 Preguntes Freqüents (1)
Malgrat els seus 20 anys d’existència conscient, el Personal Branding, entès com la gestió de la nostra marca personal, segueix sent un desconegut per a moltes persones i organitzacions.
En les formacions que imparteixo es donen una sèrie de preguntes freqüents i recurrents que sovint parteixen bé de creences arrelades o simplement de mera curiositat. M’ha semblat bona idea compilar-les en quatre posts incloent les respostes (sempre des de la meva modesta opinió i sobre la base de la meva experiència).
Preguntes freqüents (1)
Personal Branding FAQ 1. Això porta molt temps? (que no tinc)
El temps és el gran temor de l’ésser humà. Poques persones estan disposades a acceptar que cal treure per poder col·locar. Treure el que no ens aporta per adoptar el que pot ajudar-nos és un exercici rar, i alhora saludable.
La gestió conscient i integral de la marca personal comporta un primer any de certa dedicació. És el temps de conèixer-nos, saber on estem, entendre a on podem arribar (estratègia personal) i posar les coses en solfa per fer-ho saber al món (visibilitat).
Com tota nova disciplina, fins que no ens familiaritzem amb la mecànica passa un temps. Si un es dedica a fons pot fixar les bases en tres mesos. Si la dedicació és menor, parlaríem d’un any. I després? Aquesta és la millor part, el manteniment és cosa de poques hora la setmana, tres a tot estirar.
Personal Branding FAQ 2. Això és para quan em quedi sense feina?
Suposo que la dita “tothom se’n recorda de Santa Bàrbara quan trona” t’hi és propera. El personal branding és una competència estratègica, no tàctica. Si has treballat bé la teva marca, és possible que mai troni per a tu, i si ho fa, hi disposaràs vies de sortida.
Respon a una pregunta senzilla: Què és més fàcil, buscar feina mentre treballes o quan ja no el tens, el treball? No hi ha més preguntes, Senyoria.
Personal Branding FAQ 3. Ja, llavors es tracta de publicitar els meus productes i serveis?
No exactament. No es tracta de tu. Es tracta de generar VALOR vers al teu client o stakeholder. Si tu tens el que ells necessiten per resoldre un problema o detectar una oportunitat, anem bé.
Per descomptat que arribarà un moment en què, després de captar l’atenció dels teus clients, hauràs d’explicar de quina manera aportes VALOR, i això sí pot tractar-se amb un catàleg de serveis o productes.
Es tracta de compartir insights i continguts que tinguin la capacitat de canviar la percepció dels teus clients sobre alguna cosa, sempre a través d’una proposta de valor potent, rellevant i diferenciada (Déu n’hi do).
Personal Branding FAQ 4. Una marca personal es té, es crea, es construeix?
Els anglosaxons utilitzen sovint el terme build your personal brand (construeix la teva marca personal). La meva opinió personal és que no som marques (perdona que et contradigui, Tom Peters), ni creem, construïm o fabriquem la nostra marca personal. La marca personal, és com els valors, no vénen de sèrie però s’arrelen des de la més tendra infància.
Una marca es deixa. Deixem marca. Tot deixa marca, el que fem i el que no fem, el que diem i el que callem. La clau, i una de les parts importants del personal branding, és conèixer quin és aquesta marca que deixem en els altres. És un principi d’autoconeixement que ens permetrà després conèixer si aquesta petjada que deixem està alineada o no amb els nostres objectius.
Resumint aquesta qüestió, deixem marca i som capaços de gestionar, potenciar, impulsar la nostra marca personal, sempre després d’un procés que inclogui una fase d’autoconeixement i una altra d’estratègia (on estic + on vull anar).
Personal Branding FAQ 5. Per què hauria de jo gestionar la meva marca personal?
Existeixen nombrosos motius. No fa molt vaig publicar un post titulat “23 raons per posar-te en valor”. Però sent una mica més sintètic, destaco els sis principals motius per gestionar la teva marca:
- Control. Si no la controles tu, deixaràs que siguin els altres els qui ho facin. Prendre les regnes és sempre aconsellable, i més en entorns digitals, a on és relativament fàcil la manipulació.
- Valor. Marca és Valor, Valor és Marca. La nostra proposta de Valor actua com un imant que pot atreure a stakeholders (grups d’interès) que tinguin problemes per resoldre o oportunitats per detectar, i que aquestes estiguin al nostre abast.
- Valors. La proposta de Valor per si sola podria no ser suficient. Diferenciar-se amb rellevància hauria de complementar-se amb l’ajuda dels nostres Súper-Poders, els nostres Valors, els que ens fan més propers al projecte que es dirimeixi.
- Portaveus. Tots som ambaixadors d’una o diverses marques. Si treballes per compte d’altri, representes la marca o marques d’una organització. Si treballes per compte propi, et representes a tu o l’ensenya que hagis creat. És una responsabilitat que requereix aprenentatge i certs protocols.
- Trobar feina, o millorar la nostra posició en un treball existent, o emprendre. Per a qualsevol d’aquestes tres facetes, la gestió de marca personal és una aliada imprescindible.
- Ser l’opció escollida, preferent. És una conseqüència d’un procés de marca ben gestionat i, sens dubte, un dels objectius del personal branding.
Espero haver aclarit dubtes i conceptes amb aquesta arrencada de Preguntes freqüents (1). T’espero les properes setmanes amb les 15 preguntes restants. Bona setmana!
FAQ Vector by shutterstock.com
Comparteixo
- Click to email a link to a friend (Opens in new window)
- Click to share on Twitter (Opens in new window)
- Click to share on LinkedIn (Opens in new window)
- Click to share on Facebook (Opens in new window)
- Click to share on Pinterest (Opens in new window)
- Click to share on Pocket (Opens in new window)
- Click to share on WhatsApp (Opens in new window)
Related
16 gen. 2018 / grecolons / 1
Categories: Personal branding, Personal branding @ca
Etiquetes: marca personal, Personal branding, Preguntes freqüents (1), Quant temps comporta el personal branding, una marca es deixa, utilitat del personal branding
L’auge de l’empleat social en l’empresa Personal Branding FAQ 20 Preguntes freqüents (2)
One thought on “Personal Branding FAQ 20 Preguntes Freqüents (1)”
Leave a Reply Cancel reply
Vols seguir el blog?

Tot deixa marca.
Ho reconec, a la sang porto ADN publicitari. Tot i que després de 25 anys en agències de publicitat em vaig adonar que la meva passió és el branding ... aplicat a les persones.
Des de 2005 sóc consultor estratègic de personal branding i des de 2010 ho sóc de Soymimarca, companyia de la qual sóc cofundador i consultor.
Gairebé tot el que sé de branding ho he après en agències com Tiempo BBDO, J. Walter Thompson, Bassat Ogilvy, Saatchi & Saatchi, Altraforma, TVLowCost i la meva Lateral Consulting.
Tinc l'honor de ser soci a Integra Personal BrandingMèxic
[…] amb les preguntes freqüents després del primer lliurament de fa uns dies. Llavors vaig tractar de donar resposta al factor temps de gestió, a la falsa idea que això és […]