-
Personal Branding FAQ 20 Preguntes freqüents (2)
Continuem amb les preguntes freqüents després del primer lliurament de fa uns dies. Llavors vaig tractar de donar resposta al factor temps de gestió, a la falsa idea que això és per a aturats, al concepte de catàleg de serveis, a la idea de “fabricar” una marca i a les raons de gestionar la marca personal.
Preguntes freqüents (2)
Personal Branding FAQ 6. Sent empleat, té sentit per a mi la marca personal?
Imagino que ja saps que l’ocupació per a tota la vida ha caducat. Fins i tot al Japó. Però més enllà de la “fidelització” a un lloc de treball, el personal branding per a professionals per compte aliè d’una organització és útil per moltes altres raons:
Ser percebut com un especialista únic i valuós.
Trencar el sostre de vidre, una expressió que inicialment es referia a la dificultat de les dones per accedir a llocs d’alta adreça, però que avui es podria ampliar a persones de qualsevol sexe estancades o frenades pel mur d’un superior jeràrquic infranquejable.
Planificar la carrera professional, una responsabilitat que abans era de les empreses i que ara és responsabilitat única de cada professional.
Alinear la EVP (employee value proposition o proposta de valor de l’empleat) amb la proposta de valor corporativa.
Actuar com un ambaixador de la marca, traslladant valor al mercat (clients), atraient a nou talent (employer branding) i millorant l’eficàcia de la comunicació (employee engagement).
Personal Branding FAQ 7. Sent directiu quina necessitat tinc de gestionar la meva marca personal?
Podries pensar que ja has arribat a la teva destinació professional. Però ara resta la tasca més complexa: mantenir-te aquí. Llegeixo a El País que Otto Walter (consultora) va realitzar un estudi sobre “Els caps tòxics”, amb milers d’empleats de tots els sectors i categories professionals sobre quins havien estat els comportaments més irritantes que havien sofert dels seus superiors. Conclou “el 49% dels enquestats va denunciar les “faltes de respecte” com la principal xacra procedent dels comandaments. “Prepotència”, escollida per un 37%, “incompetència directiva” (29%), “falta de suport a l’equip” (28%) o “absència de tracte humà” (25%) completen aquest quadre dels horrors”. Tot un repte.
La teva responsabilitat en el lideratge d’equips demana a crits un pla de gestió ja no solament de la teva pròpia marca, sinó de la dels professionals al teu càrrec. Doble treball.
Al procés de gestió de marca personal d’un directiu ho coneixem com a Executive Branding, i la diferència bàsica amb un procés de Personal Branding és aquesta doble responsabilitat i una simbiosi camaleónica amb els valors de la organizaciòn, la seva visió i la seva missió.
Personal Branding FAQ 8. Quant trigaré a veure resultats en un procés de personal branding?
Pregunta del milió de dòlars.
Crec que ja sospites quina és la resposta: els resultats arribaran abans o després sobre la base de la inversió realitzada. He tingut clients que han assumit el personal branding com una nova competència soft en la seva agenda i uns altres que han pensat que sis sessions de consultoria els portarien resultats en poques setmanes.
Què és invertir? es refereix a diners? Invertir es refereix a dedicar temps a adquirir una nova competència, és com adquirir un hàbit. Però qui et digui que són 21 dies t’enganya, no és cert (tret que siguin 21 dies sense dormir i amb dedicació total). També es refereix als diners, per què enganyar a ningú. Si contractes a un bon consultor o mentor en personal branding que t’ajudi, escurçaràs el procés i acceleraràs el resultat. Si a més comptes amb un pressupost per a disseny gràfic, programació web, gestió i curació de continguts, gestió de xarxes, seguiment de KPI’s, doncs ho vas a accelerar, sens dubte.
Per experiència en això (porto des de 2007), els temps a veure resultats oscil·len entre els 6 mesos pels molt motivats i els 2-3 anys pels qui porten un ritme més relaxat. Si ho comparem amb el que va trigar Roma a construir-se, parlem de terminis raonables.
Personal Branding FAQ 9. El personal branding és màrqueting personal?
És màrqueting personal, però també és molt més que això. El branding és un paraigua de marca molt ampli, entre les eines de la qual tenim el màrqueting. La part d’identitat quedaria en un camp entre la psicologia (idealment) o el coaching, allunyat del màrqueting.
En les meves xerrades solc plantejar el següent símil: Màrqueting personal és el que JO dic sobre mi. Branding personal és el que els ALTRES diuen sobre mi. Encara que creguis que hi ha poca diferència, hi ha un abisme entre una i l’altra. La nostra meta, el gran objectiu del personal branding és el reconeixement dels altres i la seva posterior elecció de la nostra persona. En poques paraules, que siguin els altres els qui ens “venguin”.
Personal Branding FAQ 10. marca personal és el mateix que personal branding?
Si tradueixo la pregunta a l’anglès, seria “Is personal brand the same as personal branding?”. Obvi. No. El gerundi branding indica acció. El personal branding és el procés de gestió de la nostra pròpia marca, els passos principals de la qual són l’autoconeixement, l’estratègia i la visibilitat. La marca personal (personal brand) serà el resultat d’aquest procés, en forma de la petjada emocional que deixem en els altres.
Confio a haver-hi aclarit dubtes i conceptes amb aquesta segona part de Preguntes freqüents (2). T’espero les properes setmanes amb les 10 preguntes restants. Feliç setmana!
FAQ Vector by shutterstock.com
Comparteixo
- Click to email a link to a friend (Opens in new window)
- Click to share on Twitter (Opens in new window)
- Click to share on LinkedIn (Opens in new window)
- Click to share on Facebook (Opens in new window)
- Click to share on Pinterest (Opens in new window)
- Click to share on Pocket (Opens in new window)
- Click to share on WhatsApp (Opens in new window)
Related
20 gen. 2018 / grecolons / 0
Categories: Personal branding, Personal branding @ca
Etiquetes: employee advocacy, executive branding, màrqueting personal, Personal branding, Preguntes freqüents (2), resultats personal branding
Personal Branding FAQ 20 Preguntes Freqüents (1) La confiança es polaritza: Resum del baròmetre Edelman Trust 2018
Vols seguir el blog?

Tot deixa marca.
Ho reconec, a la sang porto ADN publicitari. Tot i que després de 25 anys en agències de publicitat em vaig adonar que la meva passió és el branding ... aplicat a les persones.
Des de 2005 sóc consultor estratègic de personal branding i des de 2010 ho sóc de Soymimarca, companyia de la qual sóc cofundador i consultor.
Gairebé tot el que sé de branding ho he après en agències com Tiempo BBDO, J. Walter Thompson, Bassat Ogilvy, Saatchi & Saatchi, Altraforma, TVLowCost i la meva Lateral Consulting.
Tinc l'honor de ser soci a Integra Personal BrandingMèxic