-
Ressons del 1er Talent & Knowledge Congress
Què és el Talent & Knowledge Congress?
El Talent & Knowledge Congress és l’espai de trobada anual entre les empreses que es volen adaptar als nous temps, prestant especial atenció en el factor humà, canviant estratègies, estructures, incorporant noves eines i modificant processos, però sobretot posant el focus en la participació, col·laboració i molt especialment en les persones.
La 1a edició
Vaig tenir la sort de viure i veure part del 1er Talent & Knowledge Congress, impulsat pel meu germà Bru, com a espai de generació, transició i transferència de coneixement i celebrat el 26 i 27 de novembre 2021 a ESADE Creapolis, a Sant Cugat del Vallès..
Concretament, vaig intervenir a una taula rodona moderada per en Carles Agustí que vaig compartir amb Marcelo Lasagna, Anna Barnadas i Fèlix Ortega sobre la cultura organitzacional i el talent.
Fèlix Ortega (Barcelona Activa) i Guillem Recolons Conclusions
Interessant: les conclusions del congrés van ser elaborades per una plataforma basada en intel·ligència artificial (IA) que després d’analitzar els vídeos va treure el seu propi mapa conceptual de conclusions. Els ponents dels 3 eixos vam fer el mateix amb la nostra “intel·ligència humana”. La intel·ligència artificial i les humanes van coincidir en les conclusions i curiosament vam posar al centre, l’ètica i els valors.
L’Àurea Rodríguez va fer una extracte meravellós de cites dels protagonistes:
C. Agustí: “Es parlar molt d’innovar, però i com? Hem de tenir eines per utilitzar el coneixement en favor del talent”
O. Alcoba: “La manera d’afrontar nous projectes avui en dia és la col·laboració”
X. Aldeguer: “Som en una cruïlla d’oportunitat que és clau que sapiguem aprofitar com a país”
E. Almirall: “Calen oportunitats top per a captar talent top”
O. Amat: “Els catalans som el 0,1% dels habitants del món i produïm el 1% del coneixement”
J. Ametller: “Hem fitxat gent que tenen ofertes de grans multinacionals. Com volen treballar amb nosaltres, que al final venem bledes? Construint valor”.
P. Bayés: “L’art és el darrer reducte de la individualitat”
A. Barnadas: “Compartir per créixer”
M. Blackman: “Cada dia em sorprèn més el coneixement i el dinamisme de Catalunya”
L. Caram: “La llengua comuna d’aquest país és la col·laboració público-privada”
G. Garcia: “Les empreses necessiten ajuda però sobretot talent i actitud”
V. Gallardo: “Hem de passar de la jerarquia a la xarxarquia”
A. Garrell: “La tecnologia i la innovació no pot anar per barris, cal que sigui un dret universal”
J. Giró: “Ens pensem que tot passa a Silicon Valley però Catalunya mola molt”
I. González: “Estem en un moment on les empreses hem de tenir un compromís ferm. Hem de ser activistes de la humanització del món”
M. Guardia: “Avui es pot valorar el talent (in)calculable en clau de número pi”
John Hoffman: “La tecnologia ha de comptar amb el talent
M. Ingla: “Si no existís aquest congrés, caldria inventar-lo”
M. Lasagna: “Penseu en el vostre origen, que no vau ser fets per viure com a animals sinó per seguir virtut i coneixement”.
C. La Piedra: “No podem deixar el 50% del talent fora, cal tenir en compte el talent femení”
X. López-Luján: “Estem en un canvi d’era, en una generació massiva del coneixement”
J. Manzanas: “Tothom està d’acord en que estem en una Economia basada en el coneixement i en que els actius intangibles son els principals actius per a la generació de valor al segle XXI”
A. Mas- Colell: “A més de coneixement, cultura de l’esforç”
J. Palmés: “Les empreses ara han d’aportar valor, compartir coneixement i incentivar la curiositat si volen captar talent”
F. Perkins: “Que la tecnologia ens serveixi a nosaltres i no nosaltres a la tecnologia”
J. Puigneró: “Treballem per a evitar la bretxa digital en l’educació i en la tercera edat”.
F. Romaña: “Els fons d’inversió valoren els intangibles, especialment en les empreses joves ”
JC. Rovira: “Cal noves eines més enllà de les financeres per valorar els nous projectes”
B. Recolons: “Que el talent torni a ser la nostra moneda social”
G. Recolons: ““El món es recicla constantment. Si no ho fem nosaltres, anem malament”
M. Roca: “Només el 6% de les empreses innovadores del país consideren claus les universitats en llur desenvolupament innovador, per reflexionar”.
X. Sala-Martin: “El coneixement ha existit sempre, des de l’origen del Homo Sapiens. La novetat ara és la velocitat de la innovació tecnològica que afecta al talent, la generalització del canvi i que els actius ara ja no són tangibles”
J. Sanfeliu: “El talent atrau els diners i no al reves”
P. Solano: “Els intangibles són un bé que posa en valor allò que no es veu”
J. Vives: “Les empreses cada dia són més conscient que han de aconseguir i mantenir el per a poder prosperar”
El vídeo complet de la taula “Talent i cultura organitzacional”
Aquí us deixo el vídeo de la taula “Talent i cultura organitzacional”, però si vols veure tot el contingut del congrès, millor visita (i suscriu-te) el seu canal a YouTube.
Comparteixo
- Click to email a link to a friend (Opens in new window)
- Click to share on Twitter (Opens in new window)
- Click to share on LinkedIn (Opens in new window)
- Click to share on Facebook (Opens in new window)
- Click to share on Pinterest (Opens in new window)
- Click to share on Pocket (Opens in new window)
- Click to share on WhatsApp (Opens in new window)
Related
8 des. 2021 / grecolons / 0
Categories: Recomanacions
Jornada #PentàgonUPF 2021 – Ponencia d’obertura: La Marca Personal El nou paradigma per atraure i fidelitzar talent
Vols seguir el blog?

Tot deixa marca.
Ho reconec, a la sang porto ADN publicitari. Tot i que després de 25 anys en agències de publicitat em vaig adonar que la meva passió és el branding ... aplicat a les persones.
Des de 2005 sóc consultor estratègic de personal branding i des de 2010 ho sóc de Soymimarca, companyia de la qual sóc cofundador i consultor.
Gairebé tot el que sé de branding ho he après en agències com Tiempo BBDO, J. Walter Thompson, Bassat Ogilvy, Saatchi & Saatchi, Altraforma, TVLowCost i la meva Lateral Consulting.
Tinc l'honor de ser soci a Integra Personal BrandingMèxic