-
Sí, jo sóc del 93% que no penjarà aquest missatge al meu mur ni farà RT
En efecte, sóc un malvat. No m’importa el càncer, la fam, el racisme, les guerres, la sida. No m’importa la desgràcia aliena. No m’afecten aquests missatges que m’envien els meus millors amics via WhatsApp, via mail o penjats al mur de Facebook. Però … sorpresa! No estic sol. Sembla que hi ha molta gent com jo.
L’estructura final d’aquests missatges és sempre la mateixa:
- En mail o Whatsapp: “… T’agrairia reenviïs. El 93% no ho farà …”
- A Facebook: “… T’agrairia el comparteixis al teu mur. El 93% no ho farà …”
- A Twitter: “… si us plau RT …”
Caram! si algú no sap escriure alguna cosa que ens arribi de veritat, l’ha de suplir amb una amenaça? Necessiten de veritat generar un sentiment de culpa?
Veuràs, estimat lector. Si per casualitat tenies previst iniciar una campanya com aquesta, pensa en això: Normalment CAUSEN REBUIG, arriben a provocar l’efecte contrari. Almenys en mi i en moltes persones que conec. Acostumo a deixar de seguir a les persones que em demanen que torni a enviar o que faci RT a algun missatge en cadena.
M’importa el càncer?. Per descomptat, per això col·laboro amb l’Associació Espanyola Contra el Càncer des de fa 12 anys. M’importa el racisme? Per descomptat, per això sóc voluntari en una fundació que lluita contra l’exclusió social.
Si us plau, més fets i menys xerrameca. Accepto de bon grat que un amic em enviï un missatge altruista, tipus: “Per 5 euros al mes Pedro podrà seguir els seus estudis a Bolívia. Col·labora”. Si vull col·laboraré, però no accepto que em amenacin “tu seràs dels que no ho difon”.
Trenquem les cadenes, a la merda les cadenes. Va començar en el correu electrònic i aquesta malaltia ja ha aterrat amb força a les xarxes socials. Difon un missatge només si en creus, si et dóna la gana i punt. No perquè ningú t’amenaci.
Comparteixo
- Feu clic per enviar un enllaç per correu electrònic a un amic (S'obre en una nova finestra)
- Feu clic per compartir al Twitter (S'obre en una nova finestra)
- Fes clic per compartir al Linkedin (S'obre en una nova finestra)
- Feu clic per compartir al Facebook (S'obre en una nova finestra)
- Feu clic per compartir al Pinterest (S'obre en una nova finestra)
- Feu clic per compartir al Pocket (S'obre en una nova finestra)
- Feu clic per compartir al WhatsApp (S'obre en una nova finestra)
Relacionats
8 juny 2013 / guillemrecolons / 2
Categories: Personal branding @ca
Un sol Colom irrita milers de pericos La història de Hood Robin… Quin partit paga la crisi?
2 thoughts on “Sí, jo sóc del 93% que no penjarà aquest missatge al meu mur ni farà RT”
Deixa un comentariCancel·la les respostes
Vols seguir el blog?

Tot deixa marca.
Ho reconec, a la sang porto ADN publicitari. Tot i que després de 25 anys en agències de publicitat em vaig adonar que la meva passió és el branding ... aplicat a les persones.
Des de 2005 sóc consultor estratègic de personal branding i des de 2010 ho sóc de Soymimarca, companyia de la qual sóc cofundador i consultor.
Gairebé tot el que sé de branding ho he après en agències com Tiempo BBDO, J. Walter Thompson, Bassat Ogilvy, Saatchi & Saatchi, Altraforma, TVLowCost i la meva Lateral Consulting.
Tinc l'honor de ser soci a Integra Personal BrandingMèxic
Hola Guillem! Clar i català, no puc estar més d’acord amb tu. De fet ahir mateix vaig escriure un post al meu blog on en certa forma en faig referencia.
El món està ple d’Spamers!! hahaha I mnolta gent encara no se n’adona de que la època de la interrupció i la intrusió ha mort. Fins i tot jo que sóc una persona amb unes nocions molt humils sobre màrqueting i comunicació he arribat a aquesta conclusió.
Salut!
Sí, l’acabo de veure. No podem tolerar més aquesta mena de xantatge emocional. A veure si entre tots els bloggers ho aconseguim!
Gràcies per escriure, Pau.