-
Què caram passa a Linkedin que tothom és CEO?
No sé si ho hauràs notat. Últimament quan voltes per Linkedin t’adones que està ple de CEO’s. I això no encaixa amb les estadístiques. Vegem, una cosa és que Linkedin sigui la xarxa preferida pels CEO’s de les empreses, i una altra molt diferent és que un taxista o un dissenyador gràfic independent –amb tot el respecte- es facin dir CEO.
Sí, jo també vaig llegir a Tom Peters i la seva proposta que toms som els CEO del nostre JO, S.A. (en anglès Me, INC), però d’aquí al fet que tots els autònoms o petits empresaris s’autodenominin CEO en la seva definició de perfil hi ha un tros.
Explica’m què pots fer per mi, no els galons que portes en la teva jaqueta
No sóc ningú per donar lliçons sobre com treballar correctament un perfil en aquesta xarxa professional, per a això hi ha bons especialistes com Alex López, Pedro de Vicente, Cèlia Hil…, però sembla de sentit comú que el titular professional de Linkedin ha de tractar sobre la proposta de valor, no sobre el càrrec ni sobre l’empresa en la qual un treballa (para això ja hi ha apartats específics). En altres paraules, explica’m què pots fer per mi, no els galons que portes en la teva jaqueta.
He vist centenars de perfils de Linkedin amb el titular professional “Director General” o “CEO”… de què? d’una granja avícola? d’un banc? No acostumo a acceptar el contacte de persones que es presenten així, solen ser perfils sospitosament spammers o de persones amb molt baixa autoestima que necessiten tafanejar amb els perfils importants d’aquesta xarxa.
No ens enganyem, en els grups de directius de Linkedin el 80% no són directius
Si un busca grups de directius, hi ha molts, i alguns sobrepassen fins i tot la xifra de 140.000 membres. Però no ens enganyem, en els grups de directius de Linkedin el 80% no són directius. Potser són aspirants a ser-ho, no ho nego, però el fet és que NO són directius. Tot això em porta a preguntar-me per què hi ha persones que creuen que és tan important autodefinir-se com alguna cosa que no són per aconseguir un suposat networking “d’altura”. De debò algú pensa avui dia això de ser CEO impressiona? D’acord, potser ser el CEO de Virgin Group sigui important, però llavors, per què Richard Branson es conforma amb un “founder”?
Ja ho veus, el que és autènticament CEO no sempre es defineix com a tal, així que això ens inclina fàcilment a pensar que els que s’autodenominen CEO no són més que “vull peró no puc”. A les xarxes enganyes una vegada; a la segona ja estàs fora de joc. Si ets el CEO del teu JO, S.A. aprèn a explicar la teva proposta de valor, ja que el que jo cerco són persones que em resolguin problemes, no CEO’s.
Vols un bon consell perquè no et qualifiquin com un mentider a Linkedin? Encara que tingui ja anys, llegeix-te aquest fantàstic post de Víctor Candel, t’ajudarà a gestionar la teva marca sota el valor essencial de la confiança: l’autenticitat.
Comparteixo
- Feu clic per enviar un enllaç per correu electrònic a un amic (S'obre en una nova finestra)
- Feu clic per compartir al Twitter (S'obre en una nova finestra)
- Fes clic per compartir al Linkedin (S'obre en una nova finestra)
- Feu clic per compartir al Facebook (S'obre en una nova finestra)
- Feu clic per compartir al Pinterest (S'obre en una nova finestra)
- Feu clic per compartir al Pocket (S'obre en una nova finestra)
- Feu clic per compartir al WhatsApp (S'obre en una nova finestra)
Relacionats
19 oct. 2015 / grecolons / 0
Categories: Personal branding
Etiquetes: Els CEO a Linkedin, marca personal linkedin, masses CEO a Linkedin
27S: La campanya de la teva vida Ramon, el Black friday i les coses que ens importen
Vols seguir el blog?

Tot deixa marca.
Ho reconec, a la sang porto ADN publicitari. Tot i que després de 25 anys en agències de publicitat em vaig adonar que la meva passió és el branding ... aplicat a les persones.
Des de 2005 sóc consultor estratègic de personal branding i des de 2010 ho sóc de Soymimarca, companyia de la qual sóc cofundador i consultor.
Gairebé tot el que sé de branding ho he après en agències com Tiempo BBDO, J. Walter Thompson, Bassat Ogilvy, Saatchi & Saatchi, Altraforma, TVLowCost i la meva Lateral Consulting.
Tinc l'honor de ser soci a Integra Personal BrandingMèxic