-
Un sol Colom irrita milers de pericos
La falta de notícies de rellevància ha convertit una simple acció de street marketing (molt ben pensada, val a dir) en una polèmica absurda.
A veure, de què estem parlant?
En esència, és el que deia, una acció de street marketing o guerrilla urbana, si preferiu, orquestrada magistralmente per MPG i Sundisa per a Nike amb el suport de l’Ajuntament de Barcelona. El motiu? La presentació de la nova equipació blaugrana de la propera temporada.
Coincidències?
L’acció coincideix amb la celebració de la 22a lliga pel Barça, però si mireu el calendari d’altres anys veureu que les dates de presentació de la equipació són coincidents. Com diu Pilar Rahola, Quin és el problema? Ha guanyat la lliga i la seva ciutat ho celebra. Que alguns prenguin una mica de til·la.
Un gra massa
Ahir “El Periódico” publicava la reacció d’alguns tuitaires emprenyats. No publicava un sol tuit de reaccions favorables (això no ven, és clar). Les emissores de ràdio no han deixat de parlar del tema, alimentant més i més una polèmica inexistent mentre el patrocinadors, els senyors de Nike, es fregaven les mans.
Els pericos
Les queixes de l’Espanyol són esperpèntiques, ja que diuen que el el F.C.Barcelona s’ha apropiat d’un símbol de la ciutat. Francament, el nom del club és Barcelona, i la seva ciutat és Barcelona. El nom dels altres és Espanyol i la seva ciutat és Cornellà. A on és el problema? Ai, aquesta enveja…
Projecció de Barcelona
Pel que fa la ciutat, a l’Ajuntament l’operació li és força rendible, ja que a més del diners del patrocini, una bona suma, l’acció ha aparegut a diaris de tot el planeta sense cap cost afegit. Milers de ciutadans, estrangers o del país, s’estan fent la foto amb el Colom culer de fons. Ànim, encara hi serà un parell de setmanes més.
Earned media
Aquí el bon amic i publicista Àlex Martínez ho expressa clarament:
Tota aquesta polèmica sobre el Colom blaugrana em sembla absurda (deixant a part els fanatismes futbolers, és clar). Aquesta ciutat té possibilitats increïbles de generar ingressos que s’evaporen per aquesta absurda idea que utilitzar els espais públics amb fins promocionals o publicitaris és anatema. Els que ens dediquem a això patim en les nostres carns el malson que suposa tractar de fer alguna acció a Barcelona. Tot són dificultats. Absurd.
I, respecte a aquest cas especialment: Què és millor aconseguir 96.000 € prestant per uns dies la imatge de Colom (que, a més tindrà un earned mitjana bestial no només per a Nike sinó també per a la ciutat) o retallant serveis a la ciutat?
Com a part de l’audiència tinc el dret que m’agradi o no (i a mi personalment no m’agrada) però com a ciutadà contribuent barceloní aplaudeixo la iniciativa. Com no pot ser d’una altra manera.
En resum, des d’aquest blog felicito Nike, MPG (Media Planning Group, de Havas Group), Sundisa (logística, impressió digital, instal·lació) i l’Ajuntament de Barcelona per la idea, la posta en marxa i el coratge d’haver-la aprovat. I com diu la Rahola, al que no li agradi, que prengui una mica de til·la.
Comparteixo
- Feu clic per enviar un enllaç per correu electrònic a un amic (S'obre en una nova finestra)
- Feu clic per compartir al Twitter (S'obre en una nova finestra)
- Fes clic per compartir al Linkedin (S'obre en una nova finestra)
- Feu clic per compartir al Facebook (S'obre en una nova finestra)
- Feu clic per compartir al Pinterest (S'obre en una nova finestra)
- Feu clic per compartir al Pocket (S'obre en una nova finestra)
- Feu clic per compartir al WhatsApp (S'obre en una nova finestra)
Relacionats
25 maig 2013 / guillemrecolons / 0
Categories: Campanyes notories
Etiquetes: Ajuntament Bcn, Barça, Colom, Colom Barça, Cornellà, El Periódico, F.C. Barcelona, Havas, MPG, Nike, Polèmica monument Colom, RCD Espanyol, Sundisa
Tenim l’estigma “victus”? Sí, jo sóc del 93% que no penjarà aquest missatge al meu mur ni farà RT
Vols seguir el blog?

Tot deixa marca.
Ho reconec, a la sang porto ADN publicitari. Tot i que després de 25 anys en agències de publicitat em vaig adonar que la meva passió és el branding ... aplicat a les persones.
Des de 2005 sóc consultor estratègic de personal branding i des de 2010 ho sóc de Soymimarca, companyia de la qual sóc cofundador i consultor.
Gairebé tot el que sé de branding ho he après en agències com Tiempo BBDO, J. Walter Thompson, Bassat Ogilvy, Saatchi & Saatchi, Altraforma, TVLowCost i la meva Lateral Consulting.
Tinc l'honor de ser soci a Integra Personal BrandingMèxic